Ny kund genom nöjd kund
Efter en mil pĂ„ skidor och en god natts sömn startade jag tisdagen med att göra klar annonsen som jag ska ha i ett annonsblad i VĂ€sterdalarna. Sedan blev de lite korrfix pĂ„ en broshyr för kunds rĂ€kning och en svĂ€ng pĂ„ facebook. Genom facebook har jag redan fĂ„tt flera kunder faktiskt:) Sociala medier Ă€r den mest kostnadseffektiva kommunikationskanalen för smĂ„ företag, enligt min Ă„sikt. Det allra bĂ€sta Ă€r bloggen som jag anvĂ€nder under rubriken “nyheter & erbjudanden” DĂ„ jag skriver i bloggen fĂ„r mina inbjudna vĂ€nner automatiskt ett mail. Bloggen Ă€r reklamfri och det finns stora möjligheter att fĂ„ den precis som man vill sĂ„ att den passar ihop med hemsidan. Mina vĂ€nner kan ocksĂ„ dela mina blogginlĂ€gg pĂ„ bla facebook. Det ger resultat. TvĂ„ av mina kunder anvĂ€nder bloggen som “Kundklubb” och bjuder in kunderna att delta och fĂ„ rabatter och specialerbjudande via automatiska mail. SĂ„ skulle alla ha det:) och jag hoppas pĂ„ att fler och fler upptĂ€cker nyttan med mitt koncept.
Mitt pĂ„ dagen blev det en lunchpromenad i skogen med en vĂ€ninna. Lite spĂ€nning mĂ„ste man ha:) Förra veckan stötte jag pĂ„ tre Ă€lgar som följde med mig en bit genom skogen. DĂ„ fick jag förstĂ„s igĂ„ng adrenalinpumpen. Idag sĂ„g vi dock bara fĂ€rska spĂ„r men Ă€ndĂ„… Under promenaden ringde en kille frĂ„n en skoterklubb. De vill ha en ny hemsida plus en pressrelease. De hade hört att en av mina tidigare kunder var jĂ€ttenöjd. SĂ„nt Ă€r vĂ€ldigt roligt att fĂ„ höra.
Nu ska jag skriva en offert och hoppas pÄ tur Àven denna gÄng:) Jag avslutar dagen med att boka in en kurs med kunden jag gjort e-butik och hemsid Ät. Det Àr viktigt att kunderna verkligen lÀr sig uppdatera sÄ de fÄr dynamik i sina hemsidor. Ju oftare man uppdaterar ju större blir chansen att sökmotorerna hittar sidan och ju oftare man skriver i bloggen ju fler sidor fÄr sökmotorerna att indexera.